2015. október 13., kedd

Házi csiriz készítése

Őszintén bevallom, hogy meglepetésként ért, mikor felfedeztem, hogy magam is készíthetek ragasztót! És OLCSÓN!
Husom nézett is rám furcsán: Te gyerekkorodban nem ezzel ragasztottad a papírt?
Nem, én Nebuló ragasztót használtam, mert a szüleim lusták voltak csirizt készíteni!

De én most nem voltam rest! Íme a recept:

1,2 dl vízbe állandó keverés mellett egy evőkanál lisztet szórok. Ezt lassú tűzön összefőzöm, amíg el nem kezd sűrűsödni, mint a puding. A tűzről levéve kevergetem még egy kicsit, hogy hűljön. Ezután átrakom egy edénykébe.

A főzőedényt azonnal elmosom, mert beleköt a csiriz és akkor fuccs az edénynek!

Amennyiben túl sűrű, akkor kis vizet lehet hozzá rakni, hogy kenhetőbb legyen.
A hozzávalókat arányosan lehet növelni vagy csökkenteni, így módosíthatod az csiriz mennyiségét!

A fel nem használt csirizt egy üres margarinos dobozba tettem és kicsi vizet öntöttem a tetejére, hogy ne száradjon be. Így raktam a hűtőbe, ahol egy ideig eláll. Hogy meddig? Erre én is kíváncsi vagyok!

Jó ragasztgatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése